Santiago de Compostella !

Jawel, het is gelukt ! Op 22 juli kwam ik samen met Didier en Aurélia uit Frankrijk s´morgens om 7.30 uur aan op het plein bij de kathedraal. Een bijzonder moment. Er waren nauwelijks nog mensen. Dat isvandaag op de vooravond van de verjaardag van Jacobus in dit heilige jaar wel even anders......... Het is een drukte van belang, de hele dag al. Om 15.00 uur installeerden zich al mensen met eten en drinken om, naar het schijnt, een spectaculaire vuurwerkshow te aanschouwen. De koning schijnt ook van de partij te zijn. Helaas, ik zit niet op het plein, het is er veel en veel te druk.

Ik beleef het als een feest om overal bekenden tegen te komen, sommigen na een hele lange tijd. Er wordt veel omhelst, gekust en ervaringengedeeld en natuurlijk worden er de nodige glaasjes gedronken. De stemming is aam de ene kant wat euforisch, maar soms ook blij en verdrietig tegelijk. Want het is ´over´, je bent pelgrim-af.

De camino gaat verder, thuis in het ´gewone´ leven.

Door al deze drukte en de vele indrukken even geen verhaaltje, maar je houdt ernog een paar tegoed.

Reacties

Reacties

rietje

van harte van harte proficiat!!!!
chapeau chapeau chapeau!!!!!!
respect!

zullen je verhalen/fotos missen!
xxxxxxxx
Rietje

Renate

Gefeliciteerd hoor. Ben echt onder de indruk. Je doorzettingsvermogen, discipline, enthousiame en dan die verhalen! Super. Ik heb genoten van je belevenissen en ben erg benieuwd wat je volgende uitdaging wordt. Ik blijf je volgen in ieder geval. Eerst maar even nagenieten van deze hele bijzondere ervaring. Liefs uit de zandbak Riyadh, Renate

frieda

Felicitations!!Echt super dat je het hebt gehaald(had ook niet anders verwacht:)).Wat moet het bijzonder zijn om dit gedaan te hebben. Ben benieuwd wat je verder nog gaat doen deze vakantie.Geniet ervan in ieder geval.
Liefs Frieda

Jolanda

Fi-fa-fantastisch Diny! Gefeliciteerd!
Geniet nog maar lekker daar en hopelijk tot gauw!

Wij vertrekken vandaag ook naar Spanje maar dan met de auto... haha...

Bigg Hugg!
Groetjes Jolanda

marianne vekemans

Stoere Diny,

Geweldig van je! Deze bijzondere verjaardag ga je nooit meer vergeten. Ben benieuwd wat de meeste indruk op je heeft gemaakt: de tocht of het aankomen.
Hartelijke groeten,
Marianne Vekemans

Coleta

roficiat Diny
geweldig,het geeft ons zelfs een trots gevoel
groetjes

Hilde

Diny, proficiat. Prachtig moment als je daar aan komt na zoveel kilometers. Geniet ervan en drink een lekker glaasje. Zonde dat het lezen van je verhalen af is.

Jannie

JEEEEEEJ :D Supergoed Diny! Proficiat en geniet van die momenten in Santiago! Liefs!

Hanneke

Gefeliciteerd Diny!! Lijkt me een prachtig gevoel om 's morgens om half acht over dat lege plein rond te lopen, wetende dat het in de loop van de dag helemaal vol gaat lopen. Heb je toch even het gevoel dat het plein van jou is!
Ik heb genoten van je reisverhalen, bedankt dat je iedereen hebt laten meegenieten! Inderdaad jammer dat er nu bijna geen verhaaltjes meer komen.. Wanneer komt de volgende uitdaging?!?

Geniet ervan!!

Marianne K

Geweldig Diny, wat een super-ervaring!
Gefeliciteerd.
En sterkte straks bij de 'rentrée', een ervaring rijker!
Marianne

anita overkamp

Hoi Diny ,gefeliciteerd met je einddoel en met de mooie weg die je gegaan bent. Ik heb je gedeeltelijk gevolgd nadat ik door Yvon getipt werd. Echt stoer hoor, groetjes Anita

Bernadette en Frits (van de ligfiets)

Goed gedaan "maedje!"
We zijn trots op jou!
Veel sterkte met het dee-pelgrimeren!
Tot ziens in Limbabwee.

annie peeters

Ha Diny,

Superknap, wat een prestatie. Kan me die dubbele gevoelens wel voorstellen. Iets bereikt en tevens afgesloten?! We zullen je prachtige verhalen gaan missen. Ben benieuwd wat je ermee gaat doen nog.
Tot in september/oktober in Limland dan maar weer.
Doey, Annie

Astrid

¡Muchas felicidades! ¡Fantástico!
Wat zal dat een kick gegeven hebben toen je daar op dat plein stond. Dit getuigt toch van een enorm doorzettingsvermogen. Geweldig Diny.
Geniet nu maar lekker van je prestatie. Ik heb intens genoten van je reisverhalen.
Nog een fijne vakantie en tot heel gauw ziens.
Liefs, Astrid

Nels en Jos

Hallo Diny,

Gefeliciteerd met het bereiken van Compostella!
Het is toch een hele klus.
We hebben je nog af en toe gevolgd.
Wat gaaf dat je op de foto staat met Kristin.
We hebben ze voor het laatst gezien in Roncevalles.
Onze tocht eindigde in Pamplona en in September doen we de rest.
We zijn net terug van de vierdaagse.
Nog het allerbeste en misschien tot ziens.
Nels en Jos uit Lomm.

Nelly

Diny, van harte gefeliciteerd met het bereiken van je eindbestemming en een groet aan St. Jacobus.
Ik heb vandaag de laatste 4 weken van je verhaal gelezen omdat we zelf op vakantie zijn geweest, en ik bevond me in een spannend boek met een goede afloop.
Diny je bent een kei, kom goed thuis en als je weer met beide voeten op Meijelse bodem staat zien we ons.

Groetjes Nelly

Jan en Jeanne uit Helmond

Proficiat: Helermaal geweldig Diny.
Dank voor je prachtige verhalen en foto's.
J&J

Han

LD,
vind dit echt een kanjerprestatie !
Bedankt voor constante produktie van mooie verhalen.

Ga nu maar eens lekker met de beentjes omhoog en daarna een goeie reis naar huis.

xHan

wilma

Hoi Diny.
Ik ben super trots op jouw !!!!
Je hebt 't hem geflikt.
Geweldig! ik ben ook blij als ik jou weer in levende lijve kan aanschouwen , ben benieuwd hoe je benen eruit zien( ha ha ha ) heel veel groetjes van een van je liefste zusjes.

Wies

Ha die Dinu,

Proficiat met het behalen van dit succes, dus je kunt het.
De Nederlandse vlag wappert in Meijel. Super geweldih. Geniet van deze overwinning.

Groetjes

Annemie

Ha Diny.

CHAPEAU!!!
We hopen je gauw weer in levende lijve te zien en aan te raken.
Tot in de Hoeven.

Liefs, Annemie

Maarten

Diny-tje,

Je bent een echt bikkeltje; heb nooit aan je getwijfeld of je 't wel of niet zou halen.
Ben apetrots op je.......

Nu de chock met de teruggang naar de beschaving!
Kun je 'm aan .....?

We hebben genoten van je verhalen en horen ze t.z.t. wel in levende lijve

Lizet van Bommel

Proficiat Diny!

Ben benieuwd naar jou ervaringen!
Groetjes en nog een hele fijne, relaxte, vakantie.
Tot in september!

Ton Sonnemans

Nou Dien,

Ik heb een stuk(je) van je verhalen gelezen en de mooie foto's bekeken. Ik vind het in één woord GEWELDIG wat je gedaan hebt RESPECT!!!

CYA soon (want ik ken geen Frans e/o Spaans ;)

Groetjes,
(Letty) & Ton

Yvonne Scheepers

Carissima Diny, gefeliciteerd met het geweldige resultaat. Een mooie weg met prachtige verhalen en als echte peregrina verwacht ik je nu ook een keer te voet in Rome, of met de fiets... Dank voor je kaartje, dat ik net in de brievenbus vond. We kletsen gauw bij, want ik wil nog veel meer verhalen horen. Dikke zoen.

Lisa en Ernst Denker

Van harte gefeliciteerd met je grandioze "overwinning". Met veel plezier hebben we jouw berichten gelezen en ervan genoten.
Jij hebt onze droom waar gemaakt en we waren in gedachten bij je.
Groetjes, Lisa en Ernst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!