Camino 10 Astorga-Oranje

Niks leuker dan Spanje-Nederland zien dan in Spanje volgens mij. Om 14.00 uur was de Plaza Mayor nog leeg maar vanaf 16.00 uur steeg de spanning, dat was duidelijk merkbaar. Om 15.00 uur ging ik volgens goed Spaans gebruik dineren, in dit geval in een chique restaurant, Rest. Gaudi, tegenover dat mooie paleis. Geen menu peregrino dit keer maar het menu van vandaag, zondag. En weer heb ik mazzel, het werd het lekkerste diner tot nu toe in Spanje. In deze keurig nette zaak geen mens die me vreemd aankijkt in mijn bezwete kleding en mijn nep-crocks. Nee, een pelgrim krijgt korting, 50% nog wel. De fles wijn en de fles water zitten in de prijs. Spanjaarden doen niet moeilijk.

Zoals gezegd, de spanning steeg. De winkels draaiden op volle toeren. De café´s ook. Om 20.00 uur zat het plein al vol, alles kleurde rood. Door mijn oranje cape kreeg ik veel contact met de, soms zenuwachtige,fans van La Rojo.

Het verloop is bekend. Spanje is wereldkampioen. Terecht. Ik schaamde me voor het soms zeer onsportieve gedrag van ´onze jongens´ .

De mens wikt en God beschikt. En God zag dat het goed was.

Ik heb al veel Spanjaarden van harte gefeleliciteerd en draag nu een Spaans vlaggetje achter op mijn rugzak, gekregen van een Spaanse pelgrim. Met plezier draag ik dat want Spanje en de Spanjaarden zijn fantastisch.

Reacties

Reacties

kyon

hallo diny

wat een leuk verhaal en wat een ervaring.
lijkt me gewel om zo iets mee te mogen maken en voor al het gevoel wat er bij je los komt op zoon moment.
geniet nog van de mooie routens die komen gaan en bedankt voor je sms ;) hahah. leuk dat je daar nog aan mij gedacht hebt.

groetjes kyon

Ger

Hoi Dientje, ik heb ooit eens de finale van een WK in Spanje gezien, maar zonder Spanje of Nederland erin. De spanning was dus aanzienlijk minder. Maar de neutrale toeschouwer kan niet ontkennen dat Nederland geen aanspraak mocht maken op deze titel met hun voetbalarme vertoning. Feliciteer de Spanjaarden ook namens mij.
Dat Maria en familie ook niet rouwig waren om de winst van Spanje mag als vanzelfsprekend gezien worden.
Welnu, richt je maar lekker op de laatste etappes van je reis. En hee, wat moet je doen om 50% korting te krijgen? Hier lijkt een gouden tip in te zitten voor als wij weer eens in SPanje op vakantie gaan. Jawel, we blijven toch Hollanders, nietwaar?!

Han

He Dien,

Tachtigjarige oorlog vergeten? En Alva vonden wij als calvinistische schoolkinderen ook maar een slechterik.
Toen ik later in Grubbenvorst in 't schoolbestuur zat zag ik de geschiedenisboekjes van de Mariaschool dat jullie die Alva toch wel tof vonden
't Kan verkeren, want we zijn toch nog goeie vrienden geworden.

Geniet maar verder van je mooie ontmoetingen!

xHan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!