Chemin 10

Ho, ho, voordat ik een verkeerde indruk wek, het is beslist niet altijd haleluja op de camino. Vandaag heeft Jacobus de gaskraan nog wat verder opengedraaid en het kwik stijgt tot 34 gr zei de bakker vanmorgen. Kristin kijkt me geschrokken aan. Het is al 9.30 uur. Het leek een bewolkte dag te worden, niets is minder waar dus. Met 2 liter water en eten voor onderweg (er is niets te koop tot het eindpunt La Romieu vandaag), is mijn beste vriend topzwaar. Geen zuchtje wind, het zweet loopt in straaltjes naar beneden en dat om 11.00 uur al. Net voor vertrek bij Esther destijds in Gréalou, drapeerde ze een lap stof onder mijn zonneklep, ik ben zielsgelukkig met een lapje van haar oude nachtjapon en het doet uitstekend dienst om het zweet mee af te vegen en de muggen de verjagen. Iedereen die ik ontmoet heeft het zwaar.

Francis uit Parijs was op de hoogte; wij moesten het eerste stuk over de weg om een zwerm muggen te vermijden. Kristin en ik zijn blij dat wij hem deze ochtend bij de bakker getroffen hebben. Goed, dat punt waren we voorbij en nu verder, de route gaat het bos in. 'Terug', roept Francis achter me. Ikloop regelrecht in een enorme zwerm muggen en heb niets in de gaten en wordt in één minuut helemaal lekgestoken. s'Avonds zijn mijn benen dik en keihard van alle bulten.Er is vandaag weinig schaduw en de 20 km van vandaag voelen aan als 40.

Ik zie dagelijks veel pijnlijke voeten, vol blaren, bloed en erger. Strompelend leggen sommigen de kilometers af. In Moissac kreeg ik een telefoontje van Jean-Marie, mijn wandelmaat op de Aubrac. Hij lag 4 etappes op me voor maar is nu thuis in Orléans. Door een 'fracture de fatigue' kon hij geen pas meer verzetten. Moest zelfs naar het ziekenhuis en daar kreeg hij te horen dat hij minstens 2 maanden moet rusten. Einde camino. Het is zomaar afgelopen.

De camino; de weg dwingt je je grenzen te bewaken. Dat is niet altijd gemakkelijk. Ook niet voor madame Vervoort....

Morgen is onweer en regen voorspeld. De kleine hittegolf is wellicht voorbij. Gracias Santiago !

Reacties

Reacties

Hilde

Verstandig Diny om genoeg eten mee te nemen. Ergens in de buurt van waar jij nu bent troffen wij op onze tocht (in Lacommande) een eenzame Duitse loper die niets meer te eten had en wel honger. Met een paar sneetjes bruin brood en een yoghurtje was deze meneer erg blij. Het eerste zicht op de pyreneeën komt er al bijna aan. Bon camino.

Nelly

Hoi Diny,

Ik lees nu je verslag van 3 juni pas en vermoed dat mijnheer Nellen uit Sevenum mijn neef Jan is. Mocht je hem nog op je pad ontmoeten dan de groetjes van mij.
Zorg goed voor jezelf met deze hitte en probeer blessures te voorkomen zodat je de tocht ook helemaal af kunt maken.
Gr. Nelly

Anja

Hoi Diny,

Niet meer wekelijks in de sporthal betekent dus meteen dat je pas na weken hoort dat jij aan het wandelen bent! Leuk om je verhalen te lezen en veel succes met de rest van je tocht.

Gr Anja, Ronny & kids

Annemie

Ha die Diny.

Heb vorige week zondag een uitgebreid berichtje gestuurd.
Volgens mij heb ik iets verkeerd gedaan.
Dus nog een poging.

We hebben het erg druk, maar ik denk regelmatig aan je!
Je kunt overigens geweldig verslag maken.
Misschien straks een boekje?
De groeten van Lisa, ze vroeg hoe het met je ging.

We zijn trots op jou.
Hou je, en tot gauw.
We zullen 3 juli op je proosten.

Liefs, Henk en Annemie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!